Monday 8 July 2013

Novel Cerita Suatu Malam ~

Assalamualaikum !!
Konnichiwa !!

Bismillahirrahmanirrahim.. first sekali ifif nk ceritkn yg nie novel first genre horror dlm BM yg ifif beli..biasanya horror2 nie ifif beli novel BI.. x tau la korg phm ke tidak ape yg ifif merepek nie :P

ok straight to point ifif beli novel nie semalam punya malam..alaaa tk kesah la asalkan malam eh...
ifif beli novel nie dkt MPH

Satu Cerita Malam - Zaifuzaman Ahmad

nk diceritkn yg novel Zaifuzaman Ahmad nie semua nya genre horror.. mmg best la kn..tmbh2 lagi ifif jenis yg suke horror2 nie ..hikhokhik.. ok ifif akan bagi korg baca die punye sinopsis.

Sinopsis :

         Mengisahkan Rizal yang baru bekerja di sebuah bangunan di pinggir kota Kuala Lumpur. Pada suatu malam, dia terpaksa pulang lewat kerana tugasnya. Apabila selesai bertugas, dia turun ke bawah untuk pulang. Namun apabila tiba di lobi, dia dikejutkan dengan kejadian seorang lelaki jatuh dari tingkat atas bangunan. Ketika dia tergamam itu, dia telah ditegur seorang pengawal keselamatan bernama Kadir. Melalui Kadir, dia telah diberitahu bahawa bangunan itu sebenarnya keras. Kadir menceritakan tiga kejadian yang pernah berlaku di dalam bangunan itu.

         Kisah Jennifer yang mengandung anak teman lelakinya telah mencari jalan singkat dengan terjun dari bangunan. Tandas di aras tujuh bangunan itu dikatakan berhantu berikutan kedengaran suara tangisan seorang perempuan dan ada kejadian ngeri. Terdapat juga kisah nasib pengawal keselamatan yang turut diganggu dengan sesusuk tubuh lelaki tanpa kepala.

         Rizal menjadi kalut mendengar cerita Kadir. Dia akhirnya meminta diri untuk pulang kerana waktu semakin lewat. Ketika dia keluar dari lobi, dia sempat melihat mayat yang terbujur di depan bangunan. Rizal bertambah terkejut apabila melihat wajah lelaki yang mati itu ialah Kadir. Jadi… dengan siapa dia bercakap tadi?

          “Tapi abang tak bohong. Memang macam-macam ada dalam bangunan ni. Jumpa dengan tidak aje. Ayob

          “Saya boleh buktikan yang kematian gadis-gadis di dalam tandas ni ada kena-mengena dengan puaka yang     
            mendiami tempat ni.Shira

                                                                       ****
ok ifif baru je baca novel ni 1/4 kiranya x sampai stgh lagi la..walaupon baru sampai situ ifif rase novel nie gempak !! nnti post akan dtg ifif akan buat preview nie.. CONFIRM !! :D
so ifif akhiri post ifif dgn Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum !!
Tadaima !!


No comments:

Post a Comment